13.06.2010

Dreaming of a bathroom

Photo: Sharyn Cairns

Photo: Mikkel Vang

Image found on Google

Jeg har funnet et badekar med ørnekloer (ja, se nøye, det er ikke løveføtter). Ønsker meg tregulv og trevegger på badet, noe man selvsagt blir frarådet i dette landet. Hadde jeg hatt plass (og penger) ville det også kanskje vært en peis der. Et stort vindu hvor solen skinner inn om ettermiddagen er det også, så det er mulig jeg må ønske meg noen skodder... (det er lov å drømme!)
Det som er synd er skråtaket som gjør rommet vanskelig å innrede. Det blir med badekaret, noen hyller, en vask og kanskje et toalett. Dusje må vi fortsatt gjøre i kjelleren...

I have found an old clawfoot tub. I would like wooden walls and floors (which I am being tried talking into not having). If I had the space (and of course the money!) there would probably be a fireplace there. There´s a big window where the sun shines in the afternoon so I think I need some shutters... (one can dream!)
The challenge is the sloping ceiling which makes it hard to furnish. There´s just room for the tub, some shelves, a wash basin and maybe a toilet. Showering is to be continued in the basement...

2 kommentarer:

  1. hærlige bilder :) vi skal også med tid og stunder pusse opp vårt bad og det er alltid godt å få med seg litt inspirasjon på veien :) du får ha en flott søndag videre :)

    SvarSlett
  2. Åh masse herlige bilder - kunne godt tenkt meg et par av disse badene selv:)

    SvarSlett