19.06.2010

A new toy?



Jeg har lenge savnet mellomformatkameraet i jobben min. Jeg savner å se ned gjennom sjakten opp ned og speilvendt. Da det digitale overtok for film ble det et småformat kamera på meg, og min beste venn gjennom mange år ble stuet bort i en boks. Jeg savner det skrekkelig, men i det digitale stresset er det ikke rom og tid for film. Det finnes digitale bakstykker til mitt favorittkamera, men det er det desverre ikke budsjett til her i gården :-(

Fant dette kuule leketøyet på the otherist her om dagen. Et 35 mm film kamera forkledd som et mellomformat! Lett å bære, lett å ta med i vesken og enda lettere å like! Tror den må stå på en bursdagsønskeliste om ikke så altfor lenge...

I have for a long time missed my medium format camera in my job. I miss looking down the viewfinder upside down and mirrored. When digital replaced film I bought myself a 35 mm, and my best friend was stored away in a box. I miss it terribly, but in the digital stress, there´s no room for film. There are digital backs to buy, but that unfortunately doesn´t fit my budget :-(

Found this cool alternative on the otherist the other day. A 35 mm kamera disguised as a medium format! Small, light and easy to bring in you handbag and even easier to love! I think I have to put it on my birthday wishlist which is coming up.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar